joi, 1 octombrie 2009

Cheese sub blitz

Cheese + Blitz + 2 mîini îndemînatice + ochi de vultur + un aparat foto pe măsură = mutra ta a apărut pe peliculă.
Hai zîmbeşte, cuprinde-o, înclină-te în faţă, mai aproape, întoarce capul, pune picior peste picior....tortură fotografia asta. Poate că eu nu vreau să-mi văd chipul sau corpul capturat în acel cadru. Nu-s fotogenică. Cred că-s mai frumoasă în realitate şi cînd văd poza coinştientizez realitatea - dur.
Arta fotografiei este destul de interesantă şi unii pot fi talentaţi la imortalizarea diferitor momente, iar alţii pot juca destul de creativ în faţa obiectivului. O fotografie este o dovadă că ai fost în acel loc, că mai erai cu unul şi cu altul, că erai bucuroasă sau că erai enervată. Se spune că oamenii au o anumită aură. Nu vorbesc de îngeraşi care-ţi stau pe umeri sau de draci împieliţaţi. Fotografia subliniază energia pe care o emani. Pe ea se poate citi seninătatea, dezinvoltura, bucuria, libertatea, optimismul, încrederea ; însă mai este şi tristeţea, timiditatea, mînia, teama, etc. . La anumite fotografii rîd cu poftă sau îmi amintesc cît de frustrantă a fost acea clipă. Nu prea dorim să pozăm , dar este şi ceva bun în asta - amintirea . Multe momente se şterg din memorie , iar fotografia asigură păstrarea lor.
Bine ar fi să găsim nişte talente care să ne evidenţieze părţile pozitive. Chiar dacă nu-i găsim, eliminăm orice strop de incomoditate şi "cheese".

Photography has to walk alone; it has to be itself.

8 comentarii:

ceziceu spunea...

heh, acu toti fotografiaza , ai de unde alege :D

Un suflet spunea...

Bun subiect abordat.
Nici mie nu imi place sa fac poze, mai ales din profil..am eu un stres sau mai bine zis o frica de cum arat...

Dar imi place cand primesc poze despre care nu stiu, caci imi amin tesc de lucrurile petrecute si de sentimente...poate mai mult decat poate imi amintesc niste cuvinte scrise

Irina Croitor spunea...

da eu am o fotografie...care îmi potoleşte o bucăţică de dor...e plină de oameni dragi si amintiri scumpe...scuzati pentru ambiguitate, alinus stie despre ce vb..

Viva aparatul de fotografiat!

Alina Timotin spunea...

@Ceziceu
Si mie mi se parea ca am de unde alege pina cand nu a trebuit sa caut pe cineva, si acolo mdee...mai greu.
@Un suflet
"o frica de cum arat..." - asta chiar nu trebuie. Frumusetea vine din interior. E adevarat >:D< .
@Irinus
Si mie mi-i dor de tine. Pup si ai multa girja.

Eugenia spunea...

Pe mine m-au fascinat (de fapt ca pe fiecare, probabil) tot timpul pozele care vorbesc, cert e ca nu toate pot vorbi. Totusi, cele care vorbesc, exprima exact ce ai scris tu mai sus. :)

Hm...dar daca stau sa ma gindesc...in Evul mediu picturile vorbeau. Pacat ca arta fotografica intr-o oarecare masura inhibeaza talentele in zilele noastre. :)

Merci pentru articol, foarte actual (cum a mai zis si ceziceu ;) ).

Alina Timotin spunea...

@Eugenia
Cu placere.
Mdee...tablourile. Acolo adaugi treptat cite un element si posibil ca armonia interactiunii acestora vorbesc :D. Fotografia este un click si a iesit ce a iesit.Poate in photoshop mai poti face cite ceva :), se mai risipeste din inhibarea unora din poza.

Ludmila spunea...

Dorim sau nu să pozăm... pozele oricum rămîn o amintire. Mie îmi pare rău că nu am prea multe poze de cînd eram mică, deşi nu e vina mea.
Uneori pozele neplanificate, spontane sînt mai reuşite decît cele pregătite. Asa ca... 1, 2, 3 cheese! :D

Alina Timotin spunea...

@Ludmila
Si mie imi plac pozele spontane :D. Poate e un lucru ce tine de gust,dar pozatul mi se pare ceva fals. Lipseste viata din ele.