sâmbătă, 27 martie 2010

Filmul " The Road " (2009)

Este un film greoi şi trist. Poate că mulţi ar renunţa să-l privească, că e un piculeţ monoton, totuşi mie mi-a plăcut. Preferinţele dictează şi eu mă supun :).
Totul a început cu un cataclism care a devastat întreaga lume animală şi vegetală. Problema nr. 1: mîncarea. Cînd principala sursă de existenţă dispare, oamenii devin prădători. Orice tip de valoare morală dispare şi începe lupta pentru supravieţuire. Devii CANIBAL. Se pune accent pe imprevizibil. Dacă acum eşti îndestulat şi nu-ţi lipseşte nimic, asta nu-ţi asigură un viitor la fel de luminos. Uneori chinul poate fi atît de mare, că moartea ar părea un dar. Ajungi să-ţi înveţi copilul cum să-şi tragă un glonte în cap.
Are un impact destul de puternic şi totuşi mi-au rămas cîteva gînduri frumoase: "Copilul tău e cel mai puternic motiv de a trăi. El va ajunge să te ducă în spate" sau "Crimele din jur nu-s în stare să-l învenineze pe un om" sau "Gîndul la persoana iubită te poate răscoli pînă în măduva oaselor, deşi aceasta nu mai este în viaţă" ...
Lumea este crudă, dar asta nu înseamnă că nu există şi persoane cu suflet curat precum al tău.


2 comentarii:

cosânzeana spunea...

Cum intru la tine pe blog cum vreau sa-ti spun: Doamne ce simpatica esti :)

Cezar spunea...

Am vazut The Road cyteva seri in urma. Pe la jumatate de film am realizat ca filmul este despre unul din cele mai dure sfirsituri ale lumii din cyte am vazut, fara motiv logic, fara plante animale sau pesti. Si mi-a placut ca actiunea are loc deja peste mult timp dupa catastrofa obscura. Un film cu accentul pus pe valori umane. Chiar ma bucur ca ai scris despre el si il recomand tuturor cui le plac filemele despre natura umana.