luni, 22 iunie 2009

Abundenta comentariilor pe un blog este oare un indiciu de calitate?

E ceva nou? Blogostart eu iaca vin :D. Îmi place să-mi amenajez casa gîndurilor doar cum vreau eu. Deoarece temele deja au fost date, a fost nevoie să - mi "priponesc" inspiraţia lîngă mine şi iată ce a ieşit:
Atunci cînd accesezi pentru prima dată foaia virtuală sunt diverse stări prin care poţi trece. Una dintre ele este cea de critic. Ai citit un articol şi deodată simţi acea substanţă chimică care curge prin vene, şi care parcă impune degetele să tasteze un anumit comentariu.
Consider că sunt mai multe situaţii cînd cineva ar dori să plaseze un comentariu: cititorul este extrem de impresionat de articol; cititorul este indignat, nu e de acord cu cele spuse; cititorul a mai comentat pe acest blog şi i-a plăcut interacţiunea cu autorul; cititorul are chef de joacă; cititorul aiureşte (plasează un comentariu fără nici o legătură cu tema expusă); cititorul are dipoziţia corespunzătoare, sau articolul i-a modificat dispoziţia; etc..
Motive sunt multe şi totuşi este vreo legătură între numărul comentariilor şi calitatea blogului? Eu spun că nu. Consider că blogurile de o calitate înaltă pot fi bloguri : cu zero comentarii, cu cîteva comentarii cît şi cele extrem de comentate.
Pentru a putea determina nivelul calităţii, e necesar un anumit algoritm sau ceva criterii. Cum am putea evalua gîndurile oamenilor? Mi s-ar părea straniu să-mi pună cineva o anumită etichetă, cînd ştiu că niciodată nu-i voi putea mulţumi pe toţi şi că fiecare creier e colţuros în felul său (al meu îi întrece pe toţi ).
Uitaţi-vă la mine pe blog. Poate că sunt 2, 3 comentarii şi eu am jumătate de an de cînd scriu. Faptul că lipsesc comentariile e vina mea (că de multe ori am închis această opţiune), dar eu aş putea spune: "Wow, ce blog klasnîi am eu!". Numai că nu vreau să fiu ridicolă şi neobiectivă. Sunt momente cînd îmi citesc articolele precedente şi eu mă bucur, mă întristez, critic sau mă întreb cum m-a dus mintea să scriu aşa ceva?!. Eu îmi menţin casa gîndurilor în armonie cu mine însămi.
În nici-un caz nu sunt împotriva comentariilor şi chiar îi respect pe acei care pot să scurgă din cititori păreri. Comentariile stimulează scriitorul din noi. Totuşi, faceţi un experiment : încercaţi să închideţi această opţiune şi dacă fiind doar voi şi gîndurile voastre vă veţi simţi bine, înseamnă că este un blog de calitate.
" Se poate să mă laşi liberă?" - întreabă inspiraţia mea. Eu nu pot refuza.

13 comentarii:

ceziceu spunea...

ai dreptate, numarul comentariilor nu e un indicator, caci de altfel asa bloguri ca Muligambia.com sau Pitzipoance.org ar fi cele mai bune din spatiul romanesc. :|

Dar vreau sa mai spun ca imi pare rau ca inchizi comentariile, deseori am dorit sa iti scriu caci imi place cum bloguiesti, dar ... poate te vei razgandi ;)

Alina Timotin spunea...

@ceziceu eu deacum mi-am pregatit tot arsenalul de arme ,credeam că vor împuşca în mine cu critici. Mersi pentru comentariu,voi ţine cont de ce mi-ai spus.

Soacra Mica spunea...

"Totuşi, faceţi un experiment : încercaţi să închideţi această opţiune şi dacă fiind doar voi şi gîndurile voastre vă veţi simţi bine, înseamnă că este un blog de calitate."

Ana, eu am facut chestia asta sub un articol (poate ca unicul despre politica), imediat dupa alegeri, complesita de emotii, negative evident. Stii care sentiment m-a invaluit? M-am simtit cupabila fata de cititori. Bizar sentiment, de parca le-am pus calusul in gura la toti, caci stiam ca nu eram unica care ar dori sa-si exprime aceleasi emotii de dezamagire si poate ca trebuia sa dau dovada de solidaritate, de complicitate. :roll: Nu stiu. :)

Soacra Mica spunea...

Sorry, am scris Ana in loc de Alina (citisem un articol inainte, despre Ana Lesco si nu mi-a iesit din cap) :D

Alina Timotin spunea...

@Soacra Mica înteleg ce ai vrut să spui. Poate o alternativă pentru închiderea opţiunii de afişat comentarii ar fi să acoperim comentariile cu mîna şi să nu le citim pînă nu savurăm din plin propriul articol :).
Lasă fiecare blogher să primească satisfacţie doar citind articolul scris şi atunci şi cititorul o va simţi. Un fel de satisfacţie în colectiv :D.

Unknown spunea...

imi place articolul ;)

Victor Onofrei spunea...

Sunt si eu de acord cu aceasta pozitie.
Doar ca nu autoevaluarea prezinta pentru mine un criteriu de calitate.
Chiar pot sa spun ca n-ar trebui sa bagam aceasta "eticheta" de calitate caci este atat de relativa...
Stiind despre natura weblog-ului in general pot spune doar ca daca autorul totusi doreste sa se autoevalueze - trebuie sa-si puna intrebari de gen :"oare corespunde continutul blogului cu zamislirea mea initiala?", "am atins scopul meu?" etc etc.
In rest, ceea ce incearca unii sa bage in calitate de criterii : stil, limbaj, ortografie etc. este ceva foarte relativ caci prin aceste "trucuri" blogul devine "personalizat" si atrage publicul sau.

Bafta la toti si cat mai multi cititori fideli!

Alina Timotin spunea...

@ Victor Onofrei. Finalul "Bafta la toti si cat mai multi cititori fideli!" - chiar m-a înmuiat :).
Am încercat să utilizez autoevaluare tocmai pentru a da mai mult curaj celor care vor să-şi creeze blog.Sunt sigură că şi tu ai putea scri ceva "rupător" pentru concurs :D.

Victor spunea...

:( din pacate nu pot scrie la comanda. Tre' sa-mi vie ceva mai profund decat o simpla dorinta de a ma manifesta in public...


Bafta

Cezar Tiverenco spunea...

Acesta este al doilea post deal tau pe care yl citesc, si ynca nu l-am terminat, dar e interesant,interesant adica nu provoaca plictiseala, felul cum scrii.

Alina Timotin spunea...

@Cezarel matink tu esti primul dintre persoanele bine cunoscute care comenteaza. Let me hug you. Fac si fizic cind te vad.Cunoscutii mei sunt foarte sfiosi.

FrigG spunea...

Nu comparati floodul cu comenatriile de calitate, ceea ce e pe muligambia sau mai stiu eu unde e un flood prostesc...

Alina Timotin spunea...

@FrigG Sa inteleg ca tu ma sustii :).
In privinta unui comentariu de calitate, nu stiu...Fiecare intelege calitatea in mod diferit. Asta ma duce cu gindul la faptul ca : TOTUL E RELATIV- de aici si pozitia mea vizavi de tema abordata.