luni, 22 iunie 2009

Banii/Femeie=?

În ziua de azi banii reprezintă un accesoriu indispensabil pentru fiecare. "Nu trăieşti ca să faci bani, dar faci bani ca să trăieşti" - bine spus, dar cîţi dintre noi se rup în patru pentru a agonisi cîte ceva la casa lui! Deşi toţi suntem egali, raportul ban/femeie are o însemnătate aparte.
Posibil că îmi voi creea multe duşmance, oricum părerea mea este: Banul nu e ceva pe care o femeie ar trebui să-l cheltuie cît mai repede, ea ar trebui să tindă să-l obţină prin eforturi proprii. De multe ori bărbaţii se întreabă de ce în mîinile noastre banii se evaporă cît ai clipi. Consider că uşurinţa cu care multe femei obţin banii le permit să-i cheltuie tot atît de uşor. Propoziţia cheie : "Îmi dai ... lei (dolari, euro, etc.), că într-adevăr am nevoie ". Atunci cînd munceşti din greu pentru un salariu cît de cît decent, te doare fiecare bănuţ cheltuit şî "fleacurile" vor dispărea de pe lista ta de cumpărături. Am auzit aşa afirmaţii : Aaaaa, dacă e căsătorită, de ce să mai lucreze?!. Nu sunt căsătorită, dar nu-mi închipui situaţia în care eu stau acasă şi mă ocup strict de casă şi de copii. M-ar înnebuni. Cred că şi o femeie se poate afirma pe plan profesional, doar că aceasta nu ar trebui să-i umbrească viaţa de familie (care sunt prioritatea nr. 1). Eu aş respecta un bărbat care m-ar putea întreţine, dar şi mai mult m-aş respecta pe mine dacă nu aş depine de el. Îmi place - "Independenţă materială".
În final aş adăuga că într-adevăr femeile au nevoie de mai multe haine şi alte lucruri care chiar costă şi că nouă ne plac cadourile şi că vă vom da multe bătăi de cap. Dar dacă nu ne educaţi corespunzător, tot voi veţi pătimi. Şi să nu vă plîngeţi atunci. Fiecare cu mîna lui şi-o face.

7 comentarii:

Radon spunea...

De asta şi trebu ca femeile să traiască puţin singurele, dar nu ca soţul să o ia din casa părintească şi să o ducă în apartamentul lui! Astfel, ea trăieşte pe spatele lui şi nu ştie ce înseamnă greutăţi. Iar în caz dacă ea ar trăi singurică, ar înţelege cum se face banii şi ar fi mai prudentă... iar în cazul de despărţire, ea va trece mai repede peste aceasta etapă! ;-)

Alina Timotin spunea...

@Randon Asta sigur e o încercare bună pentru o femeie. Plus la asta nici părinţii n-ar trebui să se implice. Fără sponsori ;).

Larisa Donciu spunea...

Eu am observat ca de cind imi cistig singura banutii mi-e muuuuult mai greu sa ma hotarasc sa-i cheltui pe ceva. In plus am observat ca am ajuns sa am mai putine haine chiar daca acum pe linga faptul ca traiesc (inca) cu parintii mai am si cistigul meu...

O femeie ar trebui sa se ocupe si de cariera ei macar pentru a evita sa-l bata la cap pe sotul ei ca se plictisetse stind acasa :)))

Alina Timotin spunea...

@Larisa Daca avem de lucru - ne plingem ca-i greu, daca n-avem - ne plictisim.Asa de complicate mai suntem :D.
Acum e pe larg raspandita tipul femeii "parazit" (care cauta bani). Ma bucur ca si tu crezi ca o femeie ar trebui sa se ocupe si de cariera.

Anonim spunea...

Sunt intru totul de acord cu tine. O femeie se poate realiza spe plan profesional shi eu tind spre asta. Muncesc mult si o sa dobandesc ce vreau.

Alina Cazachevici spunea...

Un post foarte actual, Alinka!

Sunt de acord şi cu tine, şi cu Lari (Lari, privet ;)), şi cu Radon!

Îmi pare umilitor să ceri bani de la părinţi/prieten/soţ pentru diferite chestii pesonale. Nu înţeleg cum poţi să cumperi prietenului cadou din banii pe care el ţi-i dă. Şi etc.

Dar cel mai important argument în favoarea independenţei financiare este pentru mine faptul următor: dacă mă căsătoresc, nasc copii, dar ceva nu merge bine, nu voi fi obligată să sufăr într-o căsătorie nefericită doar din cauza banilor. Vreau să pot să le asigur copiilor mei totul necesar, şi să nu chinui pe nimeni alături de mine din motivul că "tu eşti responsabil de noi".

Alina Timotin spunea...

@Alina Cazachevici ai pus punctul pe "i" in privinta femeilor care uneori sufera din cauza faptului ca trebuie sa se asigure in primul rind de bunastarea copiilor. Neavind o baza buna materiala, ele sunt legate de sot. Cred acelasi lucru, Alincik.