marți, 20 octombrie 2009

Deschide ochii, pune mîna...

-Pune mîna!
-Unde?
-Eşti chior? Stă chiar în faţa ta.
...............................................................
V-aţi imaginat?!
Aţi pipăit?
Ce formă are, ce textură?
E plăcută la atingere?
E caldă?

Realitatea e că nu are astfel de proprietăţi . Îndemnul este orientat asupra oportunităţilor care ne apar în viaţă. Unii nu le văd, alţii le scapă şi doar puţini pun mîna pe ele şi le ţin strîns.
Eşti prost, sărac şi vai de capul tău. Cum te vezi ţine doar de tine. Eşti aşa, deoarece nu vrei mai mult. Eşti lenos. Eşti slab. Şanse ţi se oferă, trebuie doar să rişti. Poţi cădea, dar cel puţin ştii că ai încercat. Şi în căzătură este ceva pozitiv: devii mai puternic şi capeţi experienţă. Data viitoare vei şti cum să ocoleşti şi să nu cazi.
Cum să recunoşti "oportunitatea"? Deschide ochii.

PS1: Dedicat acelor care se plîng zi de zi că viaţa este grea .
PS2: Şi eu învăţ să cad. Şi eu învăţ să recunosc "oportunităţile".

13 comentarii:

Anonim spunea...

Alinuş, tu ziceai că ţi-a părut interesantă cartea lui Eric Berne, despre care am scris pe blog, ziceai că trebuie citită. Este acolo o idee frumoasă la tema pe care o expui aici: unii oameni se plâng nu pentru că le este greu şi se frâng, ci o fac, dacă vrei, spre fala lor. E diametral opus laudei, dar are acelaşi mobil - dorinţa de a se plasa în centrul atenţiei. Nu te-ai gândit de ce unele femei se plâng toată viaţa că soţii lor sunt insuportabili, dar nici nu-şi pun problema să divorţeze de aceştia? Pentru că s-ar priva de plăcerea de a povesti prin câte trece ea.. cu demnitate :D
altfel, sigur că mai este o categorie de oameni, care ar vrea cu adevărat să le fie mai bine, dar sunt aşa grăbiţi (na, sec. XXI), încât nu le ajunge timp să definească ce anume le trebuie, ce vor. Dacă ar face acest pas, ar găsi şi putere, şi inteligenţă ca să obţină. De fapt, oamenii care îş doresc ceva precis şi-şi doresc cu adevărat descoperă că dorinţele li se îndeplinesc adesea şi fără prea mult efort.

Alina Timotin spunea...

@absolubil
Chiar mi-au parut interesante ideeile lui Berne. E placut sa fii in centru atentiei, dar nu cu pretul propriei fericiri. Pacat de oamenii care fac pe victima pentru a obtine foloase.
"sunt aşa grăbiţi (na, sec. XXI), încât nu le ajunge timp să definească ce anume le trebuie, ce vor. " - suntem foarte accelerati si asta e realitatea :D. Ne mentinem pe traiectorie si poate vom ajunge undeva ;)(cel putin unii).

eu spunea...

As vrea sa fiu dependent de tine ... as vrea sa am ocazia si cred ca o voi avea

Alina Timotin spunea...

@eu
Mi se pare ca acest comentariu trebuia scris la dependenta :). Dependenta de "mine" dauneaza grav sanatatii.

eu spunea...

nu mii frica pentru sanatate, cred ca pot trece peste ... :)

Irina Croitor spunea...

uuuu...aici aşa interesant s-a făcut. :))

alinuş, pune-n email pe blog..de fapt, nu. Lasă aşa să ne fie şi nouă interesant :))

@ Eu,

dependenţa de dînsa chiar dăunează sănătăţii dacă nu o poţi păstra prin preajmă, aşa că ..succese! ;)

Alina Timotin spunea...

@Irinus
IIi...se exagereaza de acum. :*

cosânzeana spunea...

cum ti-așterni așa și dormi, vorbă ce se potrivește articolului tău. Dreptate ai, și multă. Gandurile sunt materiale și dacă ți le aranjezi corect, atunci îți ies toate cum trebuie să iasă ;)

Alina Timotin spunea...

@cosanzeana
:D Mi-am adus aminte de momentul in care o persoana in fiecare noapte inainte de somn se gandea la bani. L-a ajutat sa gaseasca modalitatea de a-i face. Exemplu e cam straniu, dar demonstreaza ca anume in mintea fiecaruia se ascund toate solutiile ;).

Gindul MEU spunea...

Salut
imi place foarte mult articolul
(o sa-l pun si la mine pe blog daca nu te superi)

Alina Timotin spunea...

@Gindul MEU
OK. Respect, pentru ca ai cerut voie :)

incompatibila spunea...

Cand aud pe cineva spunand: "Viata e grea!", sunt tentata sa intreb: "In comparatie cu ce?"

Alina Timotin spunea...

@incompatibila
Concluzie : Viata e grea, doar daca tu ti-o complici singurel >:D<.