marți, 15 iunie 2010

Război pentru TV

Totul se datorează unui coleg de muncă. El este microbist. Nu e unul înfocat, dar se vede destulă pasiune în ochii lui cînd vorbeşte despre football. Şi eu iubesc sportul, dar nu footballul. Precum spunea o buna prietenă: "Uneori e mai plăcut să admiri figurinile frumos sculptate de pe teren, decît alergatul după minge". Şi nu, nu am strigat niciodată: " GOOOOOL" sau "hai, hai, hai" şi după aceasta jargoane frumos înşirate .
Să revenim la colegul meu. M-a întrebat dacă urmăresc cupa de football şi eu am răspuns că nu. Următoarea întrebare a fost ce filme îmi plac. Oare este vreo legătură între cele 2 întrebări ?! La prima vedere singura legătură este că şi cupa de football şi filmele sunt destinate atragerii unui spectru larg de spectatori. Ambele se vizionează pentru a primi o anumită satisfacţie. Adevărata legătura consta în următoarele: Soţia mea poate sta şi cîte 10 ore la TV şi trebuie să-i găsesc ocupaţie, cît eu privesc meciurile. Şi capra împăcată şi varza întreagă.
Televizorul poate provoca războaie între oameni. Chiar dacă el întruneşte multe neajunsuri: lipsă de mişcare, înrăutăţirea vederii, un cîştig mult mai sărac de informaţie decît dintr-o carte. De cîte ori am auzit: "Nici tu nu te uiţi, nici altora nu le dai voie să vizioneze ceva", sau "mai ai cu filmele tale?", "În casa asta e matriarhat", "Am să-mi cumpăr un TV numai pentru mine şi nimeni nu o să se atingă de el".
Din punct de vedere statistic putem observa următoarele:
Numărul mediu de ore petrecute în faţa ecranului este de 22 de ore/saptămînă, variind de la 18 ore pînă la 28 (în cele 13 state supuse studiului). În Italia, Marea Britanie şi SUA se petrece mai mult de o zi pe săptămînă în faţa ecranelor. Înapoi la football: în Germania în baza ratingului TV de-a lungul timpului, în top 8 emisiuni se încadrează 7 meciuri de football şi o dramă.

Adică mai mult de 30 de % din populaţie era absorbită de meciuri. Presupunînd că majoritatea erau bărbaţi, în condiţiile unui raport pe sexe de 1:1, avem peste 60 de % de barbaţi care caută alte ocupaţii soţiilor, iubitelor sau pur şi simplu celibatari fericiţi.
Poate găsim mai multe soluţii pentru cei care iubesc această lume a mingii:

- o vacanţă într-un loc exotic,
- un curs de exerciţii fizice cu un antrenor buuun,
- masaj,
- o convingem să iasă cu prietenile,
- să se ducă la discotecă, în cluburi,
- un film luung,
- mai multe filme,
-un serial intreg,
-sau pur şi simplu atîta afecţiune cît să fie îngăduitoare şi să te lase să faci ce vrei.

2 comentarii:

Cezar Tiverenco spunea...

Mi-a placut postul, destul de minutios studiat subiectul si solutii de la A la Z. Mi-e prima idee care mi-a venit e de dus in oras si de uitat cu prietenii meciul sau la un prieten acasa sa se adune toti sotii cu aceasi problema, sotia daca vrea lasa sa ramina acasa si sa priveasca in continuare serialul. Si mai este si varianta privitului pe net, dar nu toti se descurca la partea tehnica.

Alina Timotin spunea...

@cezarel
Placut comentariu si eu's nesimtita ca raspund abia acum :D. Deja s-a terminat FIFA. Oricum vin si alte meciuri :P.